کـد خبـر : 9147
تـاریخ انتـشـار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۱۰:۱۹ ق.ظ
نسـخه چاپـی

دانش آموزان مهارت های مقابله با آسیب های اجتماعی را نیاموخته اند

کارشناس مشاوره ، مدرس دانشگاه و عضوهیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت:گروه های منفعت طلب برای رسیدن به اهدافشان به سراغ افراد آسیب پذیر مانند نوجوانان و جوانانی می روند که برای مقابله با تهدیدات به خوبی آموزش ندیده اند .

دانش آموزان مهارت های مقابله با آسیب های اجتماعی را نیاموخته اند

به گزارش خبرگزاری ایونا، دکتر بهمن بهمنی درباره روی آوردن دانش آموزان به موادمخدر یا محرک از لحاظ روانشناسی، گفت: نوجوانان تنوع پذیر ، لذت جو و تحول طلب هستند و مهارت هایی که در برابر این تهدیدات که بتوانند از خود دفاع کنند را نیاموخته اند و میزان آموزش ها درست و کافی نیست.

وی گفت: گروه های منفعت طلب برای رسیدن به اهدافشان به سراغ افراد آسیب پذیر مانند نوجوانان و جوانانی می روند که برای مقابله با تهدیدات به خوبی آموزش ندیده اند و دانش آموزان بخاطر کنجکاوی ، ثابت کردن خود پیش دوستان ، غلبه بر ترس و… به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده و استفاده می کنند .

این مدرس دانشگاه گفت:بدن افراد پس از مصرف مواد مخدر از لحاظ فیزیولوژیک واکنش نشان داده و به مواد وابسته می شود که نتیجه آن به وجود آمدن اختلالات روانی در بزرگسالان و مشکلات روحی در دانش آموزان است.

وی در ادامه گفت: معتاد شدن کار پیچیده و سختی نیست فقط کافی فرد چندین بار از مواد مخدر یا محرک استفاده کند و پس از استفاده چند باره ، کنترل استفاده از مواد دیگر در دست فرد نیست زیرا بدن به این ماده عادت کرده و حال بدن است که تمنای این ماده مخرب را می کند.

دکتر بهمنی گفت:مهمترین مشکلاتی که امروزه در مدارس دیده می شود ، نبود محتوا ، کم تحرکی ،عدم امکانات برای تخلیه هیجانات دانش آموزان و نداشتن هدف و کمبود نشاط و شادی است که از کمبودهای اساسی در مدارس و جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد:متاسفانه مدارس در ذهن دانش آموزان فقط درس خواندن را جا انداخته اند که باعث تک بعدی شدن دانش آموز می شود و نمی تواند به موضوعات و معضلاتی که در آن سن برایش بوجود می آید فکر کند.

این کارشناس مشاوره در پایان افزود: در چند سال چندین طرح جامع آموزش و پرورش داشته ایم که هیچکدام از این طرح ها فایده ای برای محتوای دروس آموزشی و دانش آموزان نداشته و در واقع می توان گفت آموزش و پرورش بیشتر از اینکه به سمت محتوا مداری و نیاز محوری دانش آموز گام بردارد به سمت فرم مداری حرکت می کند و به نیازهای دانش آموزان توجه زیادی نمی شود و همه این دلایل باعث می شود دانش آموزان به سمت پوچ گرایی و فرار از مسئولیت بروند ، که در نهایت هم به سمت استفاده از مواد مخدر یا محرک کشیده می شوند.

انتهای پیام/
منبع: ایسکانیوز

نـظـرات