کـد خبـر : 8544
تـاریخ انتـشـار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۱۰:۱۹ ق.ظ
نسـخه چاپـی

دریکوند در گردهمایی سرگروه های آموزشی: آینده کشور، نتیجه و بازده نگاه معلمان امروز است

کارگاه آموزشی ۶۰۰ نفر از سرگروههای آموزشی دوره دوم متوسطه استان لرستان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این کارگاه آموزشی با توجه به نقش موثرو سازنده  معلمان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : مادامی که اهداف و برنامه های آموزش و پرورش به مدرسه و کلاس درس ورود پیدا نکندو معلم به این برنامه ها باورو اعتقاد پیدا نکند ، هیچ توفیقی در ساحت های  مختلف آموزشی و تربیتی رخ نخواهد داد .

دریکوند در گردهمایی سرگروه های آموزشی: آینده کشور، نتیجه و بازده نگاه معلمان امروز است

به گزارش خبرگزاری ایونا، کارگاه آموزشی ۶۰۰ نفر از سرگروههای آموزشی دوره دوم متوسطه استان لرستان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این کارگاه آموزشی با توجه به نقش موثرو سازنده  معلمان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : مادامی که اهداف و برنامه های آموزش و پرورش به مدرسه و کلاس درس ورود پیدا نکندو معلم به این برنامه ها باورو اعتقاد پیدا نکند ، هیچ توفیقی در ساحت های  مختلف آموزشی و تربیتی رخ نخواهد داد . خدانظر دریکوند افزود : اگر بخواهیم منشاء تغییرو تحولات مثبت در دستگاه تعلیم و تربیت بشویم باید در نگرش و نگاه تک تک معلمان  تحول ایجاد کنیم و این اراده در همگان نهادینه شود که هیج اتفاقی نخواهد افتاد مگر اینکه ما بخواهیم و برای تغییر مثبت  حرکت کنیم .

وی در ادامه به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد : ایثار، فداکاری و  حرکات غرور آفرین  دانش آموزان در ابراز همدردی و کمک به زلزله زدگان هم در انسان حسی عاطفی را برمی انگیزد و هم حس غروری را تقویت می کند تا ما به عنوان معلم به اثر و نتیجه کار مهم تعلیم و تربیت بیش از گذشته امیدوار شویم .

دریکوند تصریح کرد : آینده کشور ، نتیجه و بازده نگاه امروز معلمان ماست و باور دارم  که با وجود معلمانی ساعی و تلاشگر باید به آینده ای روشن امیدوار باشیم .

وی در ادامه به استعداد بالقوه دانش آموزان و فرهنگیان لرستان اشاره کرد و گفت : با توجه به این توانمندی باید جایگاه ما در شاخص های مختلف از جمله کنکور بهتر از این باشد .  دریکوند به کشورهای توسعه یافته هم اشاره کرد و افزود : این کشورها با وجود مشکلات و شکست های شکننده اراده کردندو با تغییر نگاه و فرهنگ عمومی  کشور خود را ساختندو از کشورهای صاحب نام و موفق هم پیش افتادند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به مولفه های سرگروهها و راهبران آموزشی اشاره کرد و گفت : اقتدار ، مقبولیت ، محبولیت و  صلاحیت های علمی از جمله ویژگی هایی است که باید سرگروههای آموزشی به آن مجهز باشند تا بتوانند در مسیر حرکت خود تحول ایجاد کنند .

دریکوند تصریح کرد: باید تلاش کردو وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد تا شاهدی کشوری آباد و بالنده باشیم. وی در ادامه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کردو ادامه داد: باید دانش آموزانی را تربیت کنیم تا در کنار دیگران و با هدف خدمت به همنوعان خود زندگی سالمی داشته باشد. وی نوعدوستی، صداقت، خلاقیت، نوآوری ؛ دلسوزی و سعه صدرو متانت را از ویژگی انسان رشدیافته در مکتب تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد : آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته توفیقات خوبی کسب کرد که از آن جمله می توان به کسب جایگاه نخست جشنواره شهید رجایی، رشد ۵پله ای لرستان در میانگین نمرات نهایی ، رشد ۴۵درصدی درآمدهای اختصاصی اشاره کرد.

دریکوند به نشست های تخصصی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری در هفته گذشته و دیدار با لرستانی های مقیم مرکز در آینده نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: این نشست ها  با هدف استفاده از ظرفیت افراد تاثیر گذار برای رفع موانع و مشکلات آموزش و پرورش صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین قرار شد ۶۰آموزشگاه در مناطق محروم احداث شود.

دریکوند برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را از جمله دستاوردهای دیگر نشست با جامعه خیرین عنوان کردو ادامه داد: ما تلاش می کنیم تا بستر مناسب را برای تعلیم و تربیت فراهم کنیم و انتظار داریم همکاران هم از تمام توان خود برای جهش علمی و فرهنگی دانش آموزان استفاده کنند. وی پرسش های مستمر را از جمله موارد مهم در ارتقای کیفیت آموزش برشمردو تاکید کرد: باید در دانش آموزان انگیزه ایجاد کنیم تا به دنبال مطالعه برودو خود را با اهداف دروس تطبیق کند.

دریکوند در ادامه به مهارت آموزی در هنرستان ها تاکید کردو گفت : باید تلاش کنیم تا دانش آموزان به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند و منتظر امور و مشاغل خدماتی نباشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم به برگزاری کارگاه آموزشی سرگروههای آموزشی اشاره کرد و گفت: ۶۰۰نفر از سرگروه های آموزشی استان در دروس مختلف به صورت کارگاهی به نقد و بررسی برنامه ها و مسائل تخصصی رشته تدریس خود خواهند پرداخت.

محمد حسین اردشیر افزود: گروه های آموزشی از جهت مشروعیت بخشیدن به برنامه های آموزشی و جلب مشارکت فرهنگیان، ایجاد نشاط، انگیزه و استفاده از راهکارها و پیشنهادات و نقطه نظرات جمعیت پویای معلمان در امر تعلیم و تربیت، جایگاه حساس و قابل توجهی دارد. وی یکی از فلسفه های تشکیل گروه های آموزشی را  خلق و ایجاد انگیزه برای مشارکت فکری معلمین در نظام آموزشی و تربیتی عنوان کرد و افزود:
در دنیای پیشرفته و پیچیده امروز برای تربیت و آماده سازی نیروهای ماهر و متخصص جامعه، باید به نظام آموزشی متکی بودکه قادر باشد نیروهای متخصص و کار آزموده مورد نیاز جوامع را آموزش دهد. اردشیر تاکید کرد: اهمیت این نیروهای کار آزموده درپیشرفت و ترقی جامعه به اندازه ای زیاد است که کمبود یا نا کارآمدی آنان سبب توقف پیشرفت و توسعه آن جامعه می گردد.

در ادامه بیات مسئول گروههای آموزشی گزارشی از اقدامات حوزه کاری خودارائه داد.

انتهای پیام/
منبع: میرملاس

نـظـرات