کـد خبـر : 21647
تـاریخ انتـشـار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۸:۲۶ ق.ظ
نسـخه چاپـی

رشد خلاقیت و نورآوری دانش آموزان

داستان نویسی جایگزین پیک نوروزی دانش آموزان البرز شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز گفت: بهره گیری دانش آموزان از ایام تعطیلات نوروزی با استفاده از موقعیت های طبیعی و متنوع یادگیری برای تقویت مهارت های اساسی از جمله اهداف طرح جایگزین پیک نوروزی در البرز است

داستان نویسی جایگزین پیک نوروزی دانش آموزان البرز شد

به گزارش خبرگزاری ایونا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درباره حذف پیک های نوروزی دانش آموزان گفت: به منظور ایجاد زمینه برای بهره گیری دانش آموزان از ایام تعطیلات نوروزی با استفاده از موقعیت های طبیعی و متنوع یادگیری برای تقویت مهارت های اساسی خواندن، نوشتن، سخن گفتن، گوش دادن و مشاهده کردن، متناسب با نیازهای فردی و فرهنگی محلی در راستای مفاد سند تحول بنیادین مبنی بر رشد خلاقیت و نوآوری در کودکان، رویکرد داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی محور فعالیت های تعطیلات نوروز است.

جعفر مقیمی افزود: بر اساس راهکار ۵-۲ از سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای تقویت آداب و سبک زندگی اسلامی – ایرانی در تمام ساحت های تعلیم و تربیت، معاونت آموزش ابتدایی چارچوب فعالیت های یادگیری را در زمینه علاقه مندی های مختلف کودکان قرار داده است لذا دانش آموزان در انتخاب کتاب آزاد هستند و آموزگاران گرامی و والدین محترم می توانند در انتخاب کتاب مناسب آن ها را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه از معرفی کتابی خاص به دانش آموزان برای خرید و تحمیل هزینه برای خانواده ها جدا پرهیز شود اظهار داشت: دانش آموزان و خانواده ها در جهت استفاده از کتاب های موجود در منزل، امانت گرفتن از دوستان و بستگان، استفاده از کتب کتابخانه کلاسی، مدرسه، محله، مساجد، کانون ها و … راهنمایی شوند.

مقیمی بر لزوم استفاده از سفر نامه، گزارش نویسی، نمایش نامه ، مصاحبه، شعر خوانی، داستان گویی، پیاده نمودن متن شعر در قالب داستان، داستان تصویری، نقد و …در ایام نوروز توسط دانش آموزان تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه مهمترین اهداف طرح فوق به عنوان جایگزین پیک های نوروزی را متناسب کردن فعالیتهای یادگیری با اقتضائات دوران کودکی و شرایط ایام نوروز، توسعه و ترویج داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی، تقویت مهارتهای خوانداری، شنیداری، نوشتاری، گفتاری، تفکر و تعمق در طبیعت، پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار و تقویت مهارت های خلاصه نویسی و مستند سازی اعلام کرد.

انتهای پیام/

نـظـرات