کـد خبـر : 21567
نسـخه چاپـی

چگونه قابلیت فروش خود را افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری ایونا، سخنور باشید. اگر از صحبت کردن در جمع، یا گفتگو با گروهی از مردم لذت نمی برید، حتما در یک کلاس حرف زدن یا سخنرانی شرکت کنید. برخی به طور مادرزاد در این حوزه متخصص هستند، اما اگر شما در حرف زدن مهارت کافی ندارید، حتما برای این مهارت وقت بگذارید. اعتماد […]

چگونه قابلیت فروش خود را افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری ایونا، سخنور باشید. اگر از صحبت کردن در جمع، یا گفتگو با گروهی از مردم لذت نمی برید، حتما در یک کلاس حرف زدن یا سخنرانی شرکت کنید. برخی به طور مادرزاد در این حوزه متخصص هستند، اما اگر شما در حرف زدن مهارت کافی ندارید، حتما برای این مهارت وقت بگذارید. اعتماد به نفس شما در حین حرف زدن، محکم و استوار ایستادن و ظاهری آراسته در جلب نظر مشتری تاثیر زیادی دارد.

مهارت گوش کردن را کسب کنید. اگر در این مهارت دستی پیدا کنید سریع تر می توانید به نیازها و علایق مشتری دست پیدا کنید. گوش کردن مهارت مهمی است، قبل از رفتن به مرحله ی فروش، حتما از نیازها و ملاحضات مشتری خود اطلاع یابید. قبل از پیشنهاد محصول از وی چند سوال بپرسید.

اگر در یک شرکت تجاری کار میکنید و مسئول فروش به شرکت های دیگر هستید، تنها به حرف زدن کفایت نکنید. از قبل پاورپوینت، عکس، نمودار و آماری را مربوط به محصول یا فروش خود تهیه کنید و در اختیار نماینده ی شرکت خریدار قرار دهید.

قبل از خاتمه ی قرار کاری یا تلفن گام بعدی را مشخص کنید. مگر در مواردی که امیدی به انجام شدن فروش نیست، حتما قرار بعدی را مشخص کنید یا به خریدار وظیفه ای را برای ادامه ی راه محول کنید. در غیر این صورت ممکن است شما یا خریدار همه چیز را فراموش کنید و یک فرصت خوب را از دست بدهید. حتما گام های بعدی را تعیین کنید و پیگیری کنید.

در صنعت خود متخصص شوید. در حوزه ی مطالعه کنید. بسته به کارتان مجلات تخصصی و سایت های مرتبط را مطالعه کنید و در سمینارها شرکت کنید. اگر بتوانید به جز محصول خود، راجع به قیمت و کارایی سایر محصولات هم به مشتری اطلاعات بدهید، به قدری اعتماد وی را جلب خواهید کرد که همیشه به شما مراجعه خواهد کرد.

فعالیت آنلاین خود را سر و سامان بدهید. در وب سایت linkedIn.com یک حساب کاربری ایجاد کنید و با دیگر افراد حاضر در حوزه ی خود ارتباط بگیرید. اطلاعاتی را در حساب خود به اشتراک بگذارید که تمایل دارید مشتریان از آنها مطلع شوند. از ایجاد حساب کاربری در فیس بوک یا امثالهم که افراد می توانند هر مطلب یا نظری را در مورد شما به اشتراک بگذارند دوری کنید.

در شروع کار با گوش کردن به موسیقی مورد علاقه یا سر زدن به چند سایت تفریحی و تماشای چند ویدئوی جالب انگیزه و روحیه ی خود برای کار را بالا ببرید. اگر شب قبل مشکلی در زندگیتان پیش آمده است، سعی کنید به آن فکر نکنید. تلفن خود را از دسترس خارج کنید تا با تلفن یا خبرهای بعدی بیشتر ناراحت نشوید.

با مشتریان خوب رابطه برقرار کنید. سعی کنید مشتریان دائم خود را با فرستادن تبریک تولد یا عید سوپرایز کنید. بدین صورت وفاداری مشتریان را جلب خواهید کرد.

خود را جای مشتری قرار دهید. محصول خود را از دیدگاه خریدار ارزیابی کنید. ببینید اگر شما آن طرف میز ایستاده بودید آن را می خریدید؟ سوالات یا مسائلی که ممکن است در حین خرید برای خریدار پیش بیاید را در ذهن خود مرور کنید و برای پاسخ دهی به آنها آماده باشید.

با مشتری خوش برخورد باشید. به محض ورود با او خوش و بش کنید. صبور باشید. به تمام سوالات و نیازهای وی پاسخ دهید و به تمام درخواست هایش با احترام رسیدگی کنید. در صورتی که مشتری حتی بعد از امتحان کردن چندین محصول و به هم ریختن کل فروشگاه چیزی نخرید، با وی بدرفتاری نکنید. از انتخاب فروشگاه از او تشکر کنید و بگویید امیدوارید دفعه ی بعدی بتوانید سلیقه و نیازهای وی را برطرف کنید.

 

انتهای پیام/

نـظـرات