کـد خبـر : 20777
تـاریخ انتـشـار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۱۴:۳۷ ب.ظ
نسـخه چاپـی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت ،معدن و تجارت آذربایجان غربی:

بازاریابی، عمده مشکل فعالان مشاغل خانگی است

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تولید فرش دستباف نقش بارزی در توسعه مشاغل خانگی دارد.

بازاریابی، عمده مشکل فعالان مشاغل خانگی است

به گزارش خبرگزاری ایونا، اسد درویشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: تولید و صادرات فرش بعداز نفت اولین قلم صادراتی کشور بوده که نقش بارزی در توسعه مشاغل خانگی دارد.

 

درویشی با اشاره به اینکه بحث اشتغال در اقتصاد کشور حائز اهمیت است تصریح کرد: تولید فرش دستباف به دلیل سهل الوصول بودن و نیاز کم به سرمایه اولیه از دیرباز جزو مشاغل خانگی مورد توجه مردم کشور ما بوده است.

 

وی در خصوص موانع و مشکلات طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: بزرگترین مشکل مشاغل خانگی بویژه فرش دستباف بحث بازاریابی و فروش است، اگرچه دولت تسهیلات با بهره کم برای مشاغل خانگی اختصاص داده ولی بیشتر تسهیلات در حوزه تولید بوده و درحوزه بازاریابی و فروش تولیدات خانگی مشکل وجود دارد که نیاز به آموزش برای پیدا کردن بازار فروش داریم.

 

درویشی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی این است که به ارزش افزوده و پتانسیل داخلی اکتفا کرده به کشورهای خارجی صادرات داشته باشیم افزود: به دلیل اینکه تولید فرش بیشتر برای صادرات بوده بستر مناسبی برای برآورده کردن اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: برای ایجاد شغل در حوزه صنعت، معدن وتجارت نیاز به سرمایه اولیه بالایی است درحالی که توسعه مشاغل خانگی با کمترین بودجه با بازدهی بالا می‌تواند در خانه اشتغال پایدار ایجاد کند.

 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید به اینکه روستاییان سهم بیشتری در طرح مشاغل خانگی دارند، گفت: در مناطق روستایی و دورافتاده احداث یک کارگاه تولیدی نیاز به فضا و اعتبار بسیاری دارد در حالی که درحوزه فرش و مشاغل خانگی بدون نیاز به فضا و سرمایه زیاد می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرده و از بیکاری و مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

نـظـرات