کـد خبـر : 13941
تـاریخ انتـشـار : ۱۰ دی ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۲۲:۰۳ ب.ظ
نسـخه چاپـی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند زمینه‌ساز حضور تکنسین‌های خوبی در جامعه شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در مراکز علمی کاربردی می‌توان با رونق بخشیدن به آموزش، زمینه‌ساز حضور تکنسین‌های خوبی در جامعه شد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند زمینه‌ساز حضور تکنسین‌های خوبی در جامعه شود

به گزارش خبرگزاری ایونا از زنجان، نشست صمیمی بین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، روسا و مسوولان پژوهشی مراکز این دانشگاه با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در محل فنی ‌و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد.

در این نشست محمدرضا انصاری با بیان اینکه جامعه ما در موضوع مدرک‌گرایی در سطح دنیا رده‌ بالایی دارد، اظهار کرد: تب مدرک‌گرایی منجر به سیر نزولی مهارت‌گرایی شده است.

وی افزود: متاسفانه علاقه مردم به سمت مدرک‌گرایی بالا رفته و مراکز آموزش عالی نیز شرایط تولید مدرک را به راحتی فراهم کرده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان وظیفه اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را تعلیم و تربیت تکنسین‌ها دانست و گفت: شرایط موجود باید تغییر پیدا کند و حتی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای نیز باید به بیراهه نروند.

انصاری با بیان اینکه در جامعه امروز نیاز به تکنسین‌های خلاق و حرفه‌ای وجود دارد، ابراز کرد: در مراکز علمی-کاربردی می‌توان با رونق بخشیدن به آموزش و با روش‌های آموزشی مبتنی بر محیط کار زمینه‌ساز حضور تکنسین‌های خوبی در جامعه شد.

وی با اشاره بر اینکه یکی دیگر از وظایف مراکز علمی- کاربردی ورود به موضوع “مهارت‌” است، افزود: این مراکز آموزشی باید به رشته‌های تخصصی و بازار کار آن‌ها در جامعه بپردازند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در مورد لزوم تفکر خلاق و آموزش‌های مبتنی بر نیاز تاکید کرد و بیان کرد: شناسایی مشاغل، احترام به ماهیت آن‌ها و کار کردن بر شایستگی‌های شغلی می‌تواند شرایط شغلی را مطلوب کند.

انصاری افزود: توسعه آموزش در حوزه‌ مشاغل خانگی می‌تواند در ورود جمعیت غیرفعال به چرخه کار کمک کند.

در پایان این نشست، روسا و مسوولان پژوهشی مراکز جامع علمی کاربردی استان زنجان از واحدهای آموزشی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان زنجان بازدید کردند و با حضور کارشناسان و مربیان آموزشی در خصوص نحوه آموزش، تجهیزات، ابزار آموزشی، فرآیند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بازارکار رشته‌های مختلف آموزشی تبادل نظر شد.

 

گزارش از الهام بدرلو ـ خبرنگار ایونا در زنجان

انتهای پیام/

نـظـرات