کـد خبـر : 13731
تـاریخ انتـشـار : ۰۹ دی ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۱۴:۲۹ ب.ظ
نسـخه چاپـی

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس:

اعتباری برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بودجه ۹۷ پیش‌بینی نشده است

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس گفت: سال ۹۴ برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود اما از سال‌ ۹۵ به بعد اثری از این ردیف در بودجه‌ دیده نشده است.

اعتباری برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بودجه ۹۷ پیش‌بینی نشده است

به گزارش خبرگزاری ایونا، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر، اظهار داشت: انتظار داشتیم بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ با توجه به مشکلاتی که این وزارتخانه دارد بهتر از این باشد اما این بودجه پیش‌بینی شده تغییری در سیستم آموزشی کشور ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: این بودجه با توجه به اینکه بسیاری از آن صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود به سرانه واحدهای آموزشی نمی‌رسد، مدارس شبانه‌روزی و رتبه‌بندی معلمان هم در آن لحاظ نشده است.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: سال ۹۴ برای اجرای سند تحول بنیادین، ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود اما از سال‌ ۹۵ به بعد اثری از این ردیف در بودجه دیده نشده است و پاداش پایان خدمت فرهنگیان هم که یکی از دغدغه‌های همیشگی آموزش و پرورش است به صندوق توسعه ملی حواله داده شده است که اگر موافقت‌های قانونی با پرداخت آن صورت نگیرد، نمی‌توان به موقع پاداش‌ها را پرداخت کرد.

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس با بیان اینکه ریشه مشکلات آموزش و پرورش به ساختار این وزارتخانه برمی‌گردد، ادامه داد: تاکنون وزیری موفق نشده است که اصلاح ساختار را انجام دهد و نشانه‌ای از اصلاح ساختار نیز دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه استانی مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند، گفت: کسری اعتبار در سایر قسمت‌ها در استان ممکن است از بودجه آموزش و پرورش برداشت شود؛ بودجه استانی در صورتی که هیأت امنایی برای نظارت بر آن وجود داشته باشد و مسئولین استانی دخالتی نکنند مفید خواهد بود در غیر این صورت استانی شدن بودجه مشکلی بر مشکلات آموزش و پرورش اضافه می‌کند.

انتهای پیام/

نـظـرات