کـد خبـر : 13486
تـاریخ انتـشـار : ۰۶ دی ۱۳۹۶
سـاعـت انتـشـار : ۱۹:۴۵ ب.ظ
نسـخه چاپـی

به همت روابط عمومی این دانشگاه ؛

دومین کارگاه آموزشی رابطین خبری مرکز آموزش علمی کاربردی البرز استان البرز برگزار شد

کارگاه آموزشی رابطین خبری مراکز آموزش علمی کاربردی البرز استان البرز با حضور دو تن از اساتید برجسته دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز برگزار شد.

دومین کارگاه آموزشی رابطین خبری مرکز آموزش علمی کاربردی البرز استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایونا، سید علی حسینی مسئول حوزه ریاست واحد استان البرز در کارگاه آموزشی رابطین خبری مرکز آموزش که در مرکز آموزش علمی کاربردی قند کرج برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی اطلاع رسانی است، افزود: روابط عمومی یکی از ارکان دانشگاه است.

 

وی در پایان بیان کرد: خبرنگار و خبرنویس باید خبر را با صداقت اعلام نماید؛ سرعت عمل در این حوزه بسیار مهم و علاوه بر آن باید ارکان خبر در درج خبر رعایت شود.

 

در ادامه این مراسم حمید رضا رضایی استاد و پژوهشگر روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی می تواند با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها (ارتباطات رسانه ای) با افکار عمومی ارتباط را آغاز کند، افزود: امروزه افکار عمومی به شدت تحت تاثیر رسانه هاست و ضرورت بهره گیری از این ابزار برای اطلاع رسانی بدیهی است.

 

 

وی با اشاره به عناصر شش گانه در خبرنویسی، گفت: در رابطه با خبر تعاریف متعددی ارائه شده است که هر کدام از زاویه ای به آن نگاه کرده اند، اما در رابطه با «ارزش های خبری» و «عناصر خبر» اجماع نظر بیشتری در حوزه روزنامه نگاری و ارتباطات وجود دارد.

 

رضایی با اشاره به اینکه سرعت در انتشار در خبر از اهمیت بسیار زیادی دارد، بیان کرد: در زلزله اخیر تمامی خبرگزاری ها، سایت ها، پایگاه های خبری و … به دنبال انتشار سریع آخرین اخبار زلزله بودند، از این رو سرعت در انتشار عمل بسیار مهم است.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه نقش روابط عمومي و حيطه فعاليت آن بر هيچکس پوشيده نيست، گفت: تمامي فعالان جامعه در بخشهاي مختلف فرهنگي،سياسي، اقتصادي و… جوياي روابط عمومي هايي هستند که آنان را در طراحي روشهاي معقول و تعيين خط مشيهاي مرتبط با آينده ياري دهند.

 

حسن زاده مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در این کارگاه به بررسی اصول و نقش جایگاه استراتژیک روابط عمومی و اصول و فنون مذاکره پرداخت و گفت: روابط عمومی بدون مذاکره و مذاکره بدون روابط عمومی معنا ندارد.

 

وی با بیان اینکه مدیر روابط عمومی که مذاکره بلد نباشد نمی تواند موفق باشد، افزود: کسی که بتواند بدرستی مذاکره کند و توان و شرایط ارتباطات بین المللی داشته باشد پیشرفت های زیادی حتی در روابط بین الملل خواهد داشت.

 

مدرس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز به تشریح مذاکره سخت پرداخت و گفت: در این مذاکره به این می پردازند که موقعیت را به شکل یک تشنج و درگیری میبیند.

 

حسن زاده با اشاره به مذاکره اصولی، افزود: در مذاکره اصولی روانشناسی، سیاست، زبان بدن و اصول و فنون مذاکره را استفاده میکنیم که اگر تمامی این ارکان به کار برده شود موفق خواهد بود.

 

 

گزارش از اکبر مالمیر ـ خبرنگار ایونا در کرج

انتهای پیام/

نـظـرات